برای ورود به صفحه ویژه نامه دفاع مقدس کلیک کنید

می‌گویی جنگ، می‌‌نویسم دفاع
مثل نبرد وردندر جنگ اول جهانی؛ اگر به شوخی آتش می‌کردیم ایرانی‌ها جدی قتل عام می‌‌شدند. جنگ ایران؛ دفاع مقدس؛ جنگ تحمیلی؛جنگ هشت ساله؛ نزد اعراب نبرد قادسیه وصدام یا جنگ اول خلیج فارس هم نامیده می‌شود.
 11:38 - چهارشنبه 31 شهریور 1389 - متن کامل >>
چرا روزهای آغاز جنگ هفته دفاع مقدس نام گرفت
اساساً هر کشوری پایان جنگ و یا هر بحرانی را گرامی می دارد. مگر در پایان هشت سال دفاع مقدس ما پیروز مطلق میدان نبرد نبوده ایم که شروع جنگ که از تلخ ترین روزهای دفاع مقدس است را گرامی می داریم؟ در این مقاله ما سعی می کنیم که به این مسأله بپردازیم که چرا هفته اول جنگ به نام دفاع مقدس نام گذاری شده است؟
 10:03 - چهارشنبه 31 شهریور 1389 - متن کامل >>
ارتش جمهورى اسلامى ایران در هشت سال دفاع مقدس
با شلیک اولین گلوله توپ تانک تى ?? توسط صدام حسین از پادگان بعقوبه در ساعت ??:?? روز ?? شهریور ???? ارتش عراق هجوم وسیع و از پیش تدارک شده اى را در طول ???? کیلومتر مرز مشترک به سرزمین مقدس جمهورى اسلامى ایران آغاز نمود تجاوزى که منجر به یکى از طولانى ترین و ویرانگرترین جنگ هاى تاریخ گردیده و در عین حال یکى از افتخارآمیزترین حماسه هاى پرشور میهن عزیزمان را رقم زد.
 11:31 - سه شنبه 30 شهریور 1389 - متن کامل >>
بهانه های صدام در حمله به ایران
جنگ از جمله رخدادهای مهم و سرنوشت ساز تاریخ هر ملتی به شمار می آید، این واقعه گاه، به منزله رویدادی افتخارآفرین و شکوهمند و گاه، به عنوان حادثه شوم و ملال آوری در حافظه جمعی ثبت می شود، گاه، نویدبخش آغاز دوره درخشان و گاه، نقطه شروع انحطاط و فروپاشی است. در طول جنگ، همه چیز معنا و مفهوم دیگری پیدا می کند، بخش های خاصی از خاطرات، باورها و اسطوره ها برجسته می شوند و حتی رفتارهایی از انسان ها بروز می کند که با شیوه حاکم بر زندگی در دوره صلح و آرامش قابل توضیح نیست.
 10:40 - دوشنبه 29 شهریور 1389 - متن کامل >>
تأثیر دفاع مقدس بر نگرشها و ارزشهای زنان
به اعتقاد تحلیل گران مسائل ایران ، دفاع مقدس ،‌ تنها یک رویداد سپری شده در دفتر تاریخ ایران نیست ، بلکه واقعیتی اجتماعی است که تمام حوزه ها اعم از اقتصادی ، فرهنگی ،‌ اجتماعی ، سیاسی و نظامی ... و نیز مطلوبیتها ، خواسته ها و ملاکهای کنش و رفتار اعضای جامعه را در زمان وقوع و پس از آن تحت تأثیر قرار داد.
 11:21 - یکشنبه 28 شهریور 1389 - متن کامل >>
نقش حضرت امام خمینی (ره) در تربیت نسل عاشق شهادت
سلسله جنبان انقلاب اسلامی حضرت‌ امام خمینی (ره) در شرایطی که اندیشه‌ زوال نظام ستمشاهی به ذهن کسی خطور نمی‌کرد به صراحت علت‌العلل مشکلات عدیده و دیرپای ملت ایران را حاکمیت رژیم طاغوت دانستند و ضمن کشیدن قلم رد بر اندیشه جدایی دین از سیاست،اندیشه متعالی ولایت‌فقیه و تاسیس حکومت مردم سالاری دینی را در امتداد نگاه‌ها قرار دادند.
 09:44 - یکشنبه 28 شهریور 1389 - متن کامل >>
چرا شروع جنگ را هفته دفاع مقدس می نامیم؟
اساساً هرکشوری پایان جنگ ویا هر بحرانی را گرامی می دارد. مگر در پایان هشت سال دفاع مقدس ما پیروز مطلق میدان نبرد نبوده ایم؟که شروع جنگ که از تلخترین روزهای دفاع مقدس است را گرامی میداریم. در این مقاله ما سعی می کنیم که به این مساله بپردازیم که چرا هفته اول جنگ به نام دفاع مقدس نام گذاری شده است؟
 12:07 - شنبه 27 شهریور 1389 - متن کامل >>

 برای ورود به صفحه اصلی مطالب بالا اینجا را کلیک کنید

برای ورود به صفحه ویژه نامه دفاع مقدس کلیک کنید





برچسب ها : ویژه نامه دفاع مقدس  ,